söndag 18 maj 2014

Xiphoid process

I förrgår lade jag ut en fråga i tvillinggruppen på Facebook, som jag funderat på ett bra tag - jag frågade om det när jag var på återbesök på MVC, men barnmorskan hade inte hört talas om det.
Såhär skrev jag: "Sen tvillingarna föddes har jag tyckt att den lilla benflärpen längst ner mellan revbenen (googlade att den heter xiphoid process) sticker ut, vilket jag inte minns att den gjorde innan. Jag undrar om min stora gravidmage kan ha pressat ut den - kan det vara så? Är det någon annan som märkt av samma sak?"
Och det var det! Det var flera stycken som svarade att de har likadant, så det var ju skönt att höra. Jag nämnde det på MVC när jag satte in spiralen också, och då sa barnmorskan att det ju verkade rimligt: "Det händer ju så mycket konstigt med kroppen när man är gravid!" Och ja, det kan man ju lugnt säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar