måndag 24 november 2014

Omöjligt att fota tre barn

Åh gode tid, igår alltså. Det visade sig att korten jag tog för julkort inte riktigt var så bra ändå, för skärpedjupet var för kort på grund av att det taskiga novemberljuset krävde minsta bländaren, så när jag tittade på dem i större format än i kameran var de inte riktigt skarpa. Så vi tänkte att vi gör ett nytt försök på söndagförmiddagen när ljuset är hyfsat. Till saken hör att jag var svintrött efter ännu en natt när jag blivit väckt sådär en gång i halvtimmen av än det ena, än det andra barnet, och Lilly körde dessutom hysteriska illvrål varje gång hon vaknade de första timmarna - plus att jag har ungefär 45 centimeters yta att ligga på eftersom både Flora och Lilly lägger sig så nära mig att jag ligger som i ett skruvstäd hela nätterna och inte kan röra mig. Så jag blev helt knäckt över att barnen inte ville sitta stilla och vara glada och söta - jag vet inte vad ni har för barn, men våra är inte direkt såna som sitter still där vi sätter dem - inte ens Alfred än, så vi har nog flera såna här julkortsår framför oss än, eftersom det verkar vara helt omöjligt att få bra kort på alla tre samtidigt. Så korten från idag ser ut ungefär såhär.

Inledningsvis gick det ändå okej.
Långvarigt? Nej, inte direkt. Men vi gav inte upp, utan lyfte tillbaka smitarna, och de var ändå fortfarande hyfsat glada, tack vare lite barnmusik på stereon (Alfred läser konvolutet).





Sen testade vi att lägga dem på golvet. Det gick sådär.Men med två barn gick det ju hur lätt som helst!



Återigen, med två barn: piece of cake!
Vår lilla fotosession slutade såhär: förtvivlad och utmattad mamma i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar