onsdag 27 maj 2015

Imorgon smäller det!

Jag hinner inte riktigt skriva idag, för vi måste packa ihop det sista inför flytten imorgon - IMORGON! Imorgon flyttar vi till Landskrona! Det är så konstigt att jag inte riktigt kan förstå det själv.
Eller det sista och sista, vi har som tur var på oss till 13.30 imorgon innan flyttfirman kommer så vi kan plocka ihop sängkläder, montera isär säng, packa ner tv:n (som Alfred vill titta på på morgonen) och ta de sista grejerna i köket i hyfsad lugn och ro, men allting annat vill vi ha klart ikväll.
Bara en snabb uppdatering om läkarbonanzan: Alfred var hos öronläkaren idag igen, och idag funkade hörseltestapparaten, och han hör bra igen, tack och lov. Det är lite vätska kvar i vänster öra, men det var bättre än när vi var där för bara några dagar sen, så det var ju skönt.
Och på eftermiddagen var jag hos gynekologen, en lite äldre herre med ett kontor med djupa skinnfåtöljer, där jag fick veta efter att ha berättat att jag ammar och har hormonspiral att jag antagligen visst fått tillbaka mensen men att jag slipper blöda tack vare hormonspiralen. Hurra! När jag fick min första mens sa jag direkt att jag skulle vara gravid hela livet bara för att slippa eländet - tänk om jag vetat då att det var såhär enkelt istället! ;) Men hade jag fått tillbaka mensen innan jag satte in den hade jag antagligen blött i början men sedan mindre och mindre, men eftersom jag satte in den innan så sa han att jag antagligen inte behöver blöda alls. Sen fick jag såklart lägga mig i en gynstol, och så klämde han på magen och gjorde sen ett vaginalt ultraljud (vad tråkigt det var med ultraljud utan att få se bebisar!) och hittade vätska bakom livmodern, som mest troligt kom från en gulkroppscysta som spruckit. Och det var ju bra att den spruckit, det är "behandlingen", sa han, så det kommer bli bra om några dagar - nu trycker vätskan mot ändtarmen och då gör det ont. Och det här kommer antagligen hända igen, för det gör det ofta med hormonspiraler (sånt som det inte stod nåt om i häftet jag fick när jag köpte den på apoteket), men jag bör inte behöva råka ut för det varje månad direkt.
Så, nu måste jag packa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar