söndag 25 oktober 2015

Simmat idag

Det har varit en bättre dag idag tack och lov! Bara en enda gång har vi behövt hota Alfred med listan, och det har generellt sett varit väldigt lite bråk idag - så skönt!
Kanske för att vi hade så roligt i förmiddags? Vi åkte nämligen till Karlslundsbadet direkt efter frukost. Och vilket ställe! Flera olika bassänger, där den "kallaste" var 28,6 grader varm, enligt en termometer på väggen (ca 30 grader i luften), och plaskbassängen och två olika bubbelpooler var ännu varmare (det var nästan så att det kändes som att jag brände fötterna när jag klev ner i plaskbassängen första gången). I en pool fanns det en tunnel där det var strömmar så att man fick skjuts igenom, och både jag och Alfred skrattade så vi nästan kiknade när vi åkte där, man kunde simma ut i en liten bassäng utomhus genom ett hål i väggen, det fanns en klättervägg vid den största bassängen som man kunde hoppa ner i vattnet från, det fanns två olika vattenrutschbanor; en som var lagom för Alfred och en större som jag testade och nästan blev rädd för den var så brant (fast i en tunnel, så det var ingen fara), fast den var rolig, men det kändes lite som att vara på Liseberg i en bergochdalbana, och i plaskbassängen fanns en liten rutschbana för bebisarna. Huuur fint som helst, och alla barnen var överlyckliga. Så dit får vi åka igen, ofta.
Ikväll klippte jag tjejernas luggar, och Flora blev så söt! Hon har bara varit helt tufsig i håret ett tag nu, så jag klippte lite på sidorna också så det blev lite mer struktur på det. Hon blev supernöjd när hon fick se sig i spegeln också. :)
Igår rotade jag förresten igenom hela rummet med ouppackade lådor efter Alfreds gamla vinteroveraller för att se om någon passar tjejerna nu, och hittade dem till slut. Vi har två i storlek 80 och en i 92, och som tur var passar båda 80:orna fortfarande Flora och 92:an kan Lilly redan ha, så då slipper vi köpa overaller i år. Det känns lite jobbigt att de antagligen kommer behöva olika storlekar på kläder nu eftersom Lilly dragit iväg och är 6 cm längre än Flora, men just i det här fallet var det ju väldigt praktiskt. Jag måste dock köpa en ny skaloverall till Lilly, för hon kan inte ha förra årets längre, vilket Flora kan, och jag hade hittat en precis likadan i en storlek större på Tradera men missade auktionsslutet nu ikväll när jag lade tjejerna - sjukt irriterande.
Jag skar förresten en pumpa igår, som blev rätt bra, och nu står den och lyser på vår balkong.

2 kommentarer:

  1. Jag måste bara skriva och tacka för en fantastisk blogg! Jag fick tvillingar sista augusti och varje natt när jag ammar så läser jag dagens inlägg på din blogg. Måste säga att du är otroligt duktig på att uttrycka dig i ord vilket gör det väldigt roligt att följa dig och familjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Åh, vad glad jag blir över att du säger så. :)
      Stort grattis till tvillingarna!! Hoppas att allt går bra och att du får sova lite och inte amma precis hela nätterna. ;)

      Radera