tisdag 24 januari 2017

Tre av fem febriga

Här har vi de enda två friska medlemmarna i vår familj just nu. Kanske inte så frisk modemedvetenhet med tanke på skovalet, det vet jag inte, men... ;)
Men både Alfred och Christopher vaknade med feber och hosta i morse (Christopher var hängig redan igår och Alfred var så sprattlig inatt att jag sov i gästrummet för jag var utmattad som vanligt), och jag har varit hostig i flera dagar och börjar få ont i kroppen idag. Så idag var bara tjejerna på förskolan, och än så länge är de pigga som små mörtar medan storebror knappt rört sig ur fläcken från tv-soffan på hela dagen, han som inte brukar kunna sitta still i mer än en halv minut.
Jag har jobbat hemifrån som vanligt idag, och imorgon är det tänkt att jag ska till kontoret i Malmö och vara med på inte mindre än tre möten, men vi får se hur jag mår imorgon bitti - just nu känns det inte så ljust. Suck. Det här är för övrigt första gången jag och Christopher är sjuka samtidigt. Rätt fascinerande med tanke på att vi varit tillsammans i nio år. 
I morse var jag förresten och tog prover för att se varför jag är så hård i magen jämt - jag var hos en doktor på vårdcentralen igår som väl kanske inte var världens bästa lyssnare, men han klickade i ungefär tusen prover han skulle ta på mig, så det blir ju intressant. Ett av dem visade sig att man skulle ta på fastande mage, så efter att jag suttit på labbet och väntat ett tag fick jag gå hem och komma tillbaka i morse. Sköterskan som tog proverna på mig var världens trevligaste, jag ville typ bjuda hem henne på fika, men det gjorde jag ju inte. Synd, jag skulle behöva en kompis här i stan. Kanske får lura mig tillbaka till provtagningen nån dag bara för att hänga lite. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar