torsdag 9 februari 2017

F-klass, växtvärk och inställd tid

Psykologtiden igår blev inställd, psykologen var sjuk. Vi har fått en ny tid nästa vecka, men det känns extra hopplöst när det är bråk just nu. Igår var en rätt bra dag, men idag har det varit så mycket kaos med både Lilly och Alfred - både jag och Christopher har rutit åt dem och ingen somnade förrän strax före nio ikväll. Vi kommer behöva lite sovmorgon imorgon, för annars lär ju morgondagen bli lika kass som idag på grund av för lite sömn.
Igår var vi förresten på infoträff för förskoleklass, som Alfred ska börja i efter sommaren. Mamma kom och tog hand om barnen så vi kunde gå båda två (gick hur bra som helst, både Flora och Lilly sov när vi kom hem redan 19.10 - så tidigt har vi aldrig lyckats få dem i säng!). Vår lille store pojke, att han ska börja nästan-skolan redan! På vår Montessori går F-klassen tillsammans med 1:orna, det verkar bra: då kan de som är tidiga utvecklas tillsammans med dem som är ett år äldre, och de som behöver lite extra tid för att vara små kan få vara det tillsammans med dem som är ett år yngre. En av de roligaste grejerna vi fick höra om var att de har gymnastiklektion en gång i veckan redan i F-klass, antingen ute på gården eller i Friskis & Svettis lokaler en bit bort, och då ska de ha ombyte och duscha efteråt - jag tror Alfred kommer tycka det är hur kul som helst! Och fröknarna kändes jättegulliga, så det här kommer bli bra - även om jag tycker det är lite läskigt att han ska bli stor redan...
Flora vaknade inatt och sa att hon hade ont i foten. Först kollade jag ifall hon hade nåt blåmärke eller nåt, men det var inget som syntes, och sen kom jag på att hon faktiskt sagt det någon natt tidigare - så jag tänker växtvärk? Jag googlade på växtvärk för nåt år sen när Alfred var mindre, men då verkade det som att det inte egentligen är något som är medicinskt erkänt, men nu finns det faktiskt info om det på 1177:s hemsida. Jag minns att jag hade växtvärk under en period, men då måste jag varit större än Flora, för annars hade jag ju inte kommit ihåg det, men jag har sett i tvillinggruppen att en del barn haft det redan, så jag gissar på det. Jag fick ligga hos henne länge, och jag provade att massera och sen fick hon en varm vetekudde på fötterna och till slut somnade hon och fick ligga i vår säng. Hoppas det inte händer för ofta, både för hennes skull och för min nattsömns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar