torsdag 9 mars 2017

Förkyld och utsliten

Jag har blivit förkyld igen, bara ett par veckor efter min typ månadslånga förra förkylning. Fram till för ett par år sen var jag inte sjuk alls på flera år, men nu är jag tydligen helt utsliten.
Vi kämpar på med Lilly: igår kändes det som att jag håller på att förstöra alla mina barns liv, så jag ringde psykologen för att höra vad hon tyckte. Hon sa med emfas att jag inte förstör mina barns liv, och att man måste lära barnen gränser: "Man får inte köra på vänster sida av vägen för att man tycker att utsikten är vackrare där". Så vi ska fortsätta, men jag måste försöka att inte bli så arg att jag skriker för då tror ju barnen att det är okej att skrika. 
En positiv nyhet med Lilly är att hon inte kissat i nattblöjan på fem nätter nu! (Flora har varit utan nattblöja i några månader, Alfred behövde tills han var runt 4.) Så snart är vi kanske helt färdiga med blöjor - vilken grej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar