måndag 10 juli 2017

Bröllopsproblem

Som om jag inte var nog stressad över bröllopet, som det nu bara är 3,5 veckor kvar till: idag bestämde sig min best man (eller man of honour, som det tydligen heter när en brud har en manlig tärna) för att han inte kan komma. :( 
Hans fru blev nämligen gravid med deras tredje barn efter att jag bad honom vara det för över ett år sen, och för tre veckor sen föddes barnet. Nu när de sitter i verkligheten med tre barn har de efter mycket funderande kommit fram till att ingen av dem kan komma (de bor i Stockholm). Sån otroligt sugig tajming. 
Jag har redan bett en annan vän ta över (vilket han gärna gör) och vi har gjort om bordsplaceringen, men jag har mått skit hela dagen ändå. Även om vi kan lösa det praktiska ska jag ändå gifta mig utan en av mina bästa vänner som jag planerat för att ha med, och rent allmänt hatar jag när jag inte kan planera för allt. 
Vi har dessutom toastmasterproblem, också pga barnvaktsissues och avstånd, och jag har inte fått svar från kocken på en massa frågor, så alldeles för mycket hänger i luften fortfarande. 
Att jag mått så dåligt idag gör mig också lite orolig för att jag inte kommer kunna släppa kontrollen på själva bröllopsdagen och njuta av dagen, men jag får väl jobba på det fram tills dess. 
Men skit är det idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar