tisdag 10 oktober 2017

Stora barn, mackor och Skam

Vart har mina små bebisar tagit vägen?! Nu har vi plötsligt en stor pojke som efter maten tar fram ett papper och vill räkna matte! :)
Vår förskoleklasskille har börjat skriva med små bokstäver och stava sig igenom diverse texter, och är så duktig! Han är också helt tydligt i "lilla tonåren" och får hysteriska utbrott för minsta lilla, men jag hoppas det går över snart...
Och Flora, som inte ritar så ofta, men som överraskade oss med att plötsligt kunna rita människor för en månad sen, klämde i med att rita mormor igår (eller en perfekt clown?), med näsa, fingrar, (stora) öron och allt.
Jag orkade inte laga mat igår, men eftersom jag köpt två limpor på extrapris, avocado och jordgubbar när jag handlade åt vi lyxmackor till middag. Jag fotade inte från början, men på min första smörgås hade jag lyckats få på inte mindre än nio pålägg! Smör, isbergssallad, jordgubbar, avocado, fetaost, majs, vit balsamico, franska örter och solrosfrön. På den här var det mango och mozzarella också. Så gott!
Floras med ost (den nya Folke-osten, som är jättegod), mango, majs, jordgubbar och fetaost.
I övrigt har jag – typ sist av alla – fastnat för tv-serien "Skam". Jag har varit helt ointresserad av att se den, men tänkt att jag kanske borde, och så såg jag ett reprisavsnitt på SVT24 eller vad det var och tyckte att det inte var så illa. Så jag började titta en kväll när Christopher lade Alfred och blev helt fast. Nu har jag sett de två första säsongerna på en dryg vecka och längtar efter att kunna titta typ heeela tiden. Och ska kanske titta efter ett rött läppstift, som typ alla andra tjejer gjorde när Noora-säsongen gick. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar