fredag 30 oktober 2015

Allhelgonaafton

Flora och Lilly stannade för ett god morgon-foto i trappan i morse. 
Efter förskolan åkte jag och barnen till en blomsteraffär. Jag gick igenom kyrkogården som ligger i närheten igår och såg att där finns en minneslund där folk kan ställa blommor i kyrkogårdens vaser, så jag fick idén att vi idag, på Allhelgonaafton skulle gå dit och ställa blommor för min syster Fina, även fast hon ligger begravd i Borås. Så idag fick barnen välja varsin blomma.
Det blev två Monstera-växter för en hundring också.
Men först monterade vi gungan som jag köpte under dagen! Oh, vilket bra köp!
Nu kan barnen få lite roligare i trädgården!
När mörkret började lägga sig tog vi våra blommor och gick till kyrkogården, medan Christopher fortfarande jobbade. 
Alfred hade valt en rosa ros, och tjejerna varsin vit - Alfred hade också valt en färdig bukett med gula rosor, så en av dem fick bli från mig. 
På kyrkogården satte vi blommorna i en vas i minneslunden och sjöng "Blinka lilla stjärna" (Alfreds val).
Sen krävde Lilly att vi sjöng även "Imse Vimse spindel", "En kulen natt" och "I ett hus vid skogens slut" också... :)
Och så pratade jag och Alfred om Fina och döden på vägen hem - han tänker ju så mycket nu att jag måste förklara både att människor kan få svåra sjukdomar men att han inte ska oroa sig för att vi ska dö ifrån honom snart. Svårt det här. 
Hu, jag är så trött ikväll att det blev lite kortfattat det här. Det var en fin utflykt till kyrkogården i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar