söndag 8 maj 2016

Hemma igen

Gullviva
Gull-Viva :) (hon heter ju Lilly Viva Helga)
Som sagt: den lilla gullungen tog tag i min hand när vi satt oss i bilen för att åka hem, lade den mot sin kind, och somnade. 
Det är mycket mindre tråkigt att åka från sommarstugan när vi har ett hus att komma hem till - och nu dessutom till det här! Snart kan vi skörda sallad!
Och det här hämtade vi på posten på vägen hem! Jag råkade se en annons när jag läste nåt härom dagen: ÄNTLIGEN har det kommit ett medel som ska ha effekt mot mollusker! Lilly blev superpeppad så vi tog på det direkt när vi kom hem. Det sved lite, så jag hoppas hon fortsätter låta oss använda det, och det ska tydligen ha verkan ganska fort, så jag har höga förväntningar. Är så sjukt less på de där äckliga dumma prickarna som aldrig försvinner!!
Jag hade förresten inte ont i magen på hela dagen igår, så sabla skönt! Men idag, så fort vi började ens prata om att åka hem började det göra ont... Vi får se hur det går när det blir stressigt igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar